Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Od 15. února do 3. dubna se koná 5. ročník hudebního festivalu Věčná naděje. Bude připomínat především díla tzv. terezínských skladatelů, kteří tvořili v katastrofálních podmínkách koncentračních táborů.

Zahajovací koncert se konal 15. února v koncertním sálu Pražské konzervatoře. Vystupoval zde akordeonista Ladislav Horák, kterého doprovázel pod vedením dirigenta Chuhei Iwasakiho Komorní orchestr Pražské konzervatoře. Diváci měli možnost slyšet Studii pro smyčce, komplexní dílo Pavla Haase napsané rok před jeho smrtí v koncentračním táboře, a Čtvero ročních období v Buenos Aires z pera Astora Piazzolly.

Letošní ročník hudebního festivalu Věčná naděje si klade za cíl implementaci významných tzv. terezínských autorů do každodenního hudebně kulturního života. Hned v úvodu tak připomeneme nejen výročí úmrtí krále argentinského tanga, Astora Piazzolly, ale také tango coby žánr, který se v koncentračních táborech často hrál a skládal. Jako highlighty ročníku 2022 si dovolujeme zmínit recitál Josefa Špačka s Miroslavem Sekerou a koncert Talichova kvarteta, souboru, který si letos připomíná 60 let od svého založení,“ říká dramaturg festivalu Petr Nouzovský.

Recitál houslisty Josefa Špačka a klavíristy Miroslava Sekery, v němž zazní známé dílo Ericha Wolfganga Korngolda Mnoho povyku pro nic, se bude konat 3. března.

Program festivalu zahrnuje koncerty, přednášky, besedy i literární čtení. Vstupenky si zájemci mohou zakoupit v prodejní síti GoOut nebo často přímo na místě. Zakončení se uskuteční 3. dubna v kostele U Salvátora, kde zazní Hudba pro Prahu od Karla Husy v podání Hudby Hradní stráže a Policie České republiky.

Oficiální stránky festivalu Věčná naděje: https://vecnanadeje.org/.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram